Kies uw product

23 januari 2013

Van den Akker Mercedes-Benz in Uden: gouden medaille voor klanttevredenheid

 
Alex van den Akker van Mercedes-Benz partner Van den Akker in Uden krijgt de gouden Klant Nr 1. medaille overhandigd door Hans-Bahne Hansen (President en CEO Mercedes-Benz Nederland)

• Klanten beoordelen hun ‘eigen’ Mercedes-Benz dealerbedrijf
• Zesde editie van uitreiking Klant Nr. 1 Awards
• Klanttevredenheid ht startpunt voor loyaliteit

Officieel Mercedes-Benz partner Van den Akker in Uden heeft een gouden medaille behaald bij de zesde editie van de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards, de prijzen die jaarlijks door Mercedes-Benz Nederland worden toegekend aan dealerbedrijven die opvallen door een zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. Klanten kunnen zich over hun ‘eigen’ dealerbedrijf uitspreken via enquetes waarbij alle aspecten van klanttevredenheid aan de orde komen. Klanttevredenheid heeft bij Mercedes-Benz topprioriteit omdat het een belangrijke factor is voor de loyaliteit op lange termijn. Bovendien zijn tevreden klanten belangrijke ambassadeurs voor het merk.
Klanttevredenheid is ht startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al meer dan 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van zijn klanten te meten. Dit gebeurt door middel van digitale vragenlijsten die klanten kunnen invullen op een moment dat het hen uitkomt. Zo beoordelen ze hun dealer en kunnen ze eventuele verbeterpunten aangeven. Dit maakt het voor de Mercedes-Benz organisatie mogelijk om gericht aan verdere optimalisering van de dienstverlening te werken.
De klant altijd op Nr. 1


In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 gentroduceerd. De essentie ervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van lle processen binnen een dealerbedrijf. Iedere werknemer wordt daarop getraind, is doordrongen van het belang ervan en handelt daarnaar. Het resultaat is dat elke (potentile) Mercedes-Benz klant bij elke dealer maximale zorg en aandacht krijgt. Ofwel: klanten kunnen er van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Klanten krijgen zo het - terechte - gevoel dat ze speciaal zijn n worden gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Van den Akker Mercedes-Benz in Uden: gouden medaille voor topscore

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 awards bleek dat de gehele Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert als het gaat om het de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz partner Van den Akker in Uden werd door zijn klanten als uitermate klantvriendelijk beoordeeld en kreeg daarvoor een gouden medaille overhandigd. Alex van den Akker over de prestigieuze onderscheiding: “Onze klanten hebben de regie in handen. We spelen snel en adequaat in op hun wensen. Korte lijnen en gedreven medewerkers zijn daarbij belangrijke factoren. Bovendien zijn we helder en duidelijk richting de klant. We informeren bijvoorbeeld over de voortgang van onderhoud en reparatie. Ook laten we de klanten zien welke onderdelen we vervangen hebben en vooral waarom. En wat ook belangrijk is: we zijn iedere dag tot acht uur open.”

De lat wr hoger

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de zesde keer uitgereikt. Dat gebeurde in het Louwman Museum in Den Haag. Hans-Bahne Hansen, President en CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij prees de resultaten van de Nederlandse dealers en zei daarover het volgende: “De scores van vorig jaar waren al zeer goed, maar onze dealers hebben de lat wr hoger weten te leggen. Zij leveren topproducten en service van het hoogste niveau. Dat is d manier om klanten aan je te binden. Bovendien zien we dat tevreden klanten nadrukkelijk ook als ambassadeur van het merk gelden. Ze bevelen ons merk, onze producten, n onze service aan. Een groter compliment kun je niet van klanten krijgen!”

 

Meer nieuws...